سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، سِپَر است . [امام صادق علیه السلام]
زنونه
درباره



زنونه


صبا
تو این وبلاگ می خوام برای بالا رفتن اطلاعات عمومی خانوما مطالب مختلفی بنویسم. امیدوارم با همکاری شما بتونیم وبلاگ موفقی داشته باشیم.
لینک‌های روزانه

پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله و سلم می فرمایند:
در روز قیامت خداوند از عمل سه گروه (خوشش می آید و به آنها )لبخند می زند
1- کسی که شبانه برمی خیزد و نماز می خواند .
2- و مردمی که برای نماز صف می بندند.
3- و مردمی که برای جنگ با دشمن صف می بندند.
کنزا لعمال ج15 ص842


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط صبا 92/9/28:: 7:45 صبح     |     () نظر
مردی متوجه شد که گوش همسرش سنگین شده و شنوایی اش کم شده است ...
 

به نظرش رسید که همسرش باید سمعک بگذارد ولی نمی دانست این موضوع را چگونه با او درمیان بگذارد. به این خاطر، نزد دکتر خانوادگی شان رفت و مشکل را با او درمیان گذاشت.

دکتر گفت: برای اینکه بتوانی دقیقتر به من بگویی که میزان ناشنوایی همسرت چقدر است، آزمایش ساده ای وجود دارد. این کار را انجام بده و جوابش را به من بگو: ابتدا در فاصله 4 متری او بایست و با صدای معمولی ، مطلبی را به او بگو. اگر نشنید، همین کار را در فاصله 3 متری تکرار کن. بعد در 2 متری و به همین ترتیب تا بالاخره جواب بدهد.

آن شب همسر آن مرد در آشپزخانه سرگرم تهیه شام بود و خود او در اتاق پذیرایی نشسته بود. مرد به خودش گفت: الان فاصله ما حدود 4 متر است. بگذار امتحان کنم. سپس با صدای معمولی از همسرش پرسید "عزیزم، شام چی داریم؟" جوابی نشنید بعد بلند شد و یک متر به جلوتر به سمت آشپزخانه رفت و همان سوال را دوباره پرسید و باز هم جوابی نشنید.

 بازهم جلوتر رفت و به درب آشپزخانه رسید. سوالش را تکرار کرد و بازهم جوابی نشنید. این بار جلوتر رفت و درست از پشت همسرش گفت: " عزیزم شام چی داریم؟" و همسرش گفت:"مگه کری؟! برای چهارمین بار میگم؛ خوراک مرغ!!"


حقیقت به همین سادگی و صراحت است. مشکل ، ممکن است آن طور که ما همیشه فکر میکنیم، در دیگران نباشد؛ شاید در خودمان باشد اگرمشکلات خود را ببینیم و در پی اصلاح آن  باشیم دیگر وقتی برای ایراد گیری از دیگران پیدا نمی کنیم .
دوستان این را بارها شنیده اید صرفا جهت یاد آوری بود و بس . 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط صبا 92/9/17:: 12:59 عصر     |     () نظر

به جای پاک کردن اشکهایتان ؛ آن هایی را که باعث گریه تان می شوند ؛ پاک کنید .


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط صبا 92/9/16:: 7:50 صبح     |     () نظر

من آنچه را حق میدانم برتو تحمیل نمیکنم

من خود را نمونه میسازم تا بتوانی سرمشق گیری .

دکتر علی شریعتی


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط صبا 92/9/11:: 8:38 صبح     |     () نظر

امام صادق (ع) به زنانی که صاحب گذشت و رأفت هستند پاداشی بزرگ وعده داده اند .
ایشان می فرمایند: سه گروه از زنان در عالم بعد از مرگ عذاب قبر را نخواهند دید
و در روز رستاخیز با فاطمه (س) محشور خواهند شد و پاداش هزار شهید و یک سال عبادت به آن ها داده خواهد شد و آن ها عبارتند از :
1- زنانی که غیرت ورزی(تعصب بی جا و بد دِلی) شوهر خود را تحمل نمایند.
2- زنانی که نسبت به بداخلاقی شوهر خود شکیبا باشند.
3- زنانی که مهریه خود را بر شوهرانشان ببخشند.
(وسایل الشیعة، ج21: 285)


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط صبا 92/9/3:: 8:15 صبح     |     () نظر

روزی لئون تولستوی در خیابانی راه می رفت که ناآگاهانه به زنی تنه زد ..
زن بی وقفه شروع به فحش دادن و بد وبیراه گفتن کرد ..

بعد از مدتی که خوب تولستوی را فحش مالی کرد
تولستوی کلاهش را از سرش برداشت و محترمانه معذرت خواهی کرد و در پایان گفت :
مادمازل من لئون تولستوی هستم ..
زن که بسیار شرمگین شده بود، عذر خواهی کرد و گفت :
چرا شما خودتان را زودتر معرفی نکردید ؟!
تولستوی در جواب گفت:
شما آنچنان غرق معرفی خودتان بودید که به من مجال این کار را ندادید!!جالب بود


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط صبا 92/8/30:: 7:9 صبح     |     () نظر


افرادی که ضریب هوشی بالاتری دارند سلامت تر هستند.

ورزش منظم باعث کاهش افسردگی می شود .

تنها حیوانی که نمی‌تواند شنا کند، شتر است .

هیچ وقت نمیتوان با چشمان باز عطسه کرد.

انجیر خشک 6 برابر انجیر تازه مغذی است.

گردو با چربی های ناسالم می جنگد.

مصرف بادام انسان را لاغر می کند.

خواب راحت ، نشانه سلامت است.

ریحان خاصیت ضد پیری دارد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط صبا 92/8/25:: 7:0 صبح     |     () نظر

                           « اشهد انک قد اقمت الصلاه»
در هر نفسش سوز و گداز است حسین
سرچشمه هر راز و نیاز است حسین
میخواند نماز آخرین  را در خون
یعنی که فدایی نماز است حسین


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط صبا 92/8/23:: 1:6 عصر     |     () نظر

امام سجاد فـرمـود : خداعمویم عباس را مشمول رحمت خویش گرداند که ایثار کرد و خود را به مشقت افکند تا جان خود را فداى برادرش کرد و در این راه دستهایش قطع شد، خداوند بجاى دو دست ابو الفـضل دو بال به او عنایت فرمود که در بهشت با فرشتگان پرواز مى کند چنانکه براى جعفر طیار قرار داد و براى عباس نزد خداوند تبارک و تعالى مقامى است که تمام شهداء در روز قیامت غبطه مقام او را مى خورند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط صبا 92/8/22:: 1:35 عصر     |     () نظر
 کدام قسمت از صورتتان جوش می‌زند؟! + درمان
هر جوش یا لکه در منطقه‌ای از پوست حاکی از بروز یک بیماری یا مشکل در ناحیه خاصی از بدن است. بنابر این با این نقشه می‌توانید علت آن را دریابید و برای رفع بیماری خود در زمانی مناسب قدم بردارید.
 
کدام قسمت از صورتتان جوش می‌زند؟! + درمان
اطباء با تجربه این طب معتقدند اینکه هر یک از جوش‌های صورت در کدام منطقه از صورت به وجود می‌آیند نشان دهنده وجود مشکل در یکی از اندام‌های بدن است و از طریق طب سوزنی به راحتی می‌توان این مشکل که خود را از طریق یک جوش نشان داده حل کرد و شاهد عود یک بیماری نبود.

موسسه طب سنتی چین اقدام به طراحی و چاپ یک نقشه از صورت انسان کرده و در حال حاضر می‌توان این نقشه را در بسیاری از کلینیک‌های پوست و زیبایی مشاهده کرد.

هر جوش یا لکه در منطقه‌ای از پوست حاکی از بروز یک بیماری یا مشکل در ناحیه خاصی از بدن است. بنابر این با این نقشه می‌توانید علت آن را دریابید و برای رفع بیماری خود در زمانی مناسب قدم بردارید.

1و2: دشتگاه گوارش- برای رفع این مشکل باید غذاهای فرآوری شده کمتری مصرف کنید و همچنین از خوردن غذاهای آماده (فست فود‌ها) بپرهیزید. میزان چربی را در رژیم غذایی خود کاهش دهید. آب بیشتر بنوشید و غذاهای خنک کننده همچون خیار را بیشتر بخورید.

3: کبد- جوش یا لک در این ناحیه از صورت نشان دهنده مصرف الکل، مواد غذایی چرب یا لبنیات است. این منطقه همچنین حساسیت غذایی را نشان می‌دهد لذا بهتر است به مواد تشکیل دهنده آنچه که می‌خورید نگاهی بیاندازید. برای رفع این مشکلات بهتر است روزی 30 دقیقه ورزش سبک انجام دهید و خواب کافی داشته باشید تا کبد شما استراحت کند.

4و5: کلیه‌ها- هر لکه یا جوشس در اطراف چشم و حتی سیاهی دور چشم نشان دهنده کم‌آبی بدن است، پس بیشتر آب بنوشید!

6: قلب- اگر در این منطقه جوش یا لک دارید فشار خون خود را چک کنید، همچنین ویتامین B بدنتان کم است. مصرف غذاهای تند، گوشت و چربی را از رژیم غذاییتان حذف کنید. از آنجایی که این منطقه مستعد باز شدن منافذ پوست است، مطمئن شوید تاریخ انقضاء لوازم آرایشتان نگذشته باشد.

7و8: کلیه- باز هم، بنوشید، مصرف نوشیدنی‌های گازدار، قهوه و الکل را قطع کنید چرا که باعث از دست دادن آب بدنتان می‌شود.

9و10: سیستم تنفسی- آیا سیگار می‌کشید، آلرژی دارید؟ در مناطق آلوده رفت و آمد می‌کنید؟ اگر هیچکدام از این‌ها نیست، خوراکی‌های با طبع گرم را نخورید، کمتر قند مصرف کنید و مدتی در هوای تازه و سالم قدم بزنید. همچنین جوش و لک در این ناحیه نشان دهنده این است که بدن شما قلیایی است، لذا از خوردن مواد غذایی اسیدی همچون گوشت، لبنیات، الکل، کافئین و شکر اجتناب کنید. به جای آن سبزیجات و آب را بیش از پیش در برنامه روزانه‌تان قرار دهید. یکی دیگر از مسائلی که باعث جوش و لک در این منطقه می‌شود، استفاده از تلفن همراه آلوده یا بالش آلوده است.

11و 12: هورمون- جوش و لک در این منطقه نشان دهنده استرس و تغییرات هورمونی است. گاهی هر دو این تغییرات اجتناب ناپذیرند، لذا با خواب کافی، نوشیدن آب به اندازه زیاد، خوردن سبزیجات برگدار و پاکیزه نگاه داشتن پوست این اثر را به حداقل برسانید.

13: معده- بیشتر فیبر مصرف کنید و با نوشیدن چای گیاهی سم را از بدنتان بزدائید.

14: بیماری- جوش و لکه در این ناحیه نشان دهنده این است که بدنتان برای مبارزه با ویروس‌ها و باکتری‌ها تقلا می‌کند. با مراجعه به دکتر برای مطمئن شدن از مشکل و اینکه آیا بدنتان دچار عفونت شده یا نه به این مشکل پایان دهید، همچنین با خواب کافی، تنفس عمیق، نوشیدن آب فراوان زود‌تر بهبود خواهید یافت.

بنابر این اگه دفعه بعد جوش یا لکی در صورت خود مشاهده کردید به این نقشه مراجعه کنید و در اسرع وقت بیماری خود را برطرف کنید.

البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که گاهی برخی از جوشها تنها به دلیل مواد غذایی با طبع گرم به وجود می‌آیند، برای مثال همیشه هم جوش زدن در ناحیه میان دو ابرو نشان دهنده بیماری کبدی نیست.
سلامت باشید


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط صبا 92/8/20:: 6:32 عصر     |     () نظر
   1   2      >